Програми занять з розвитку слуху та мовлення

aurora-kids300-150_1398Центр слухової реабілітації “ЕРГО-Я” пропонує систему консультаційних занять зі слухомовного розвитку дітей зі зниженим слухом і проблемами звуковимови, навчання батьків методикам розвитку дітей.

На заняттях застосовуються ефективні авторські корекційні методики навчання і розвитку, використовується комп’ютерний слухомовний тренажер “Світ звуків” та інші необхідні технічні засоби.

Розвиток слуху, навчання правильній вимові, формування зв’язного мовлення, раннє навчання читанню будується на основі сучасних підходів до максимального використання мультисенсорних можливостей дитячого сприйняття.

15

Види програм і занять

Центр “ЕРГО-Я” проводить індивідуальні та групові консультації, заняття для батьків дітей зі зниженим слухом і / або мовними порушеннями у дитячих вікових групах:

до 3 років;

3 – 6 років;

6 – 11 років;

11 – 17 років.

  • Розвиток слухового сприйняття з одночасним формуванням усного мовлення та навичок читання
  • Загальний слухомовний розвиток дітей з порушенням слухової функції
  • Методи корекції звуковимови
  • Розвиток навичок спілкування
  • Підготовка до школи дітей зі зниженим слухом
  • Супровід, допомога нечуючим школярам у навчані

Програма ранньої реабілітації дітей з порушенням слуху

Сучасні комп’ютерні методи діагностики дозволяють визначити втрату слуху навіть у новонароджених. При виявленні зниження слуху необхідно негайно приступити до реабілітаційних заходів, щоб компенсувати вплив зниження слуху на загальний і мовленнєвий розвиток дитини.

Вік від 6 місяців до півтори років є критичним для “включення” слухового аналізатора в систему спілкування дитини з оточуючим світом. Пізніше цього часу, при великих втратах слуху, процес слухомовної реабілітації істотно ускладнюється, оскільки мозок дитини віддає перевагу іншим органам сприйняття – зору, дотику, як більш ефективним для пізнання і спілкування з навколишнім світом.

Фахівці-сурдопедагоги Центру працюють з дітьми індивідуально, декілька разів на тиждень, за участю батьків.

Початок програм ранньої реабілітації у віці до 6 місяців створює сприятливі умови для розвитку слуху і мовлення дитини.

З батьками проводяться тренінги, даються індивідуальні рекомендації, щодо домашніх занять з дитиною. Організовуються зустрічі з батьками, які мають подібний успішний досвід, показуються приклади занять, пропонуються методичні розробки для самостійної роботи.

Програма враховує, що батьки є головними вихователями та вчителями дітей у віці 0-3 років. Для дитини у сім’ї повинно бути створено відповідне звукове та мовне оточення, у якому вона могла б максимально розвивати і використовувати свій слух.

Ми навчаємо як для розвитку навичок спілкування за допомогою мови і слуху використовувати щоденні побутові ситуації – годування, купання, гра, прогулянка, підготовка до сну і т.д.

Дошкільні програми (3-6 років)

Програми регулярних занять (2-3 рази на тиждень) розробляються, виходячи з індивідуальних потреб глухих і слабочуючих дітей 3-6 років. Забезпечуються новітнім технічним і комп’ютерним обладнанням та програмами. Проводяться індивідуально або у невеликих групах для розширення досвіду спілкування з однолітками.

Шкільні програми

    • Формування і корекція правильної звуковимови і звуковосприятия, зв’язного мовлення
    • Навчання усвідомленого читання, аналізу, обговорення і переказу
    • Розвиток пізнавальних навичок, словесного (логічного) мислення, допомога в оволодінні програмою з різних предметів.

Слухомовний тренажер “Світ звуків” – використовується для розвитку слухового сприйняття та навичок усного мовлення

Модуль "Світ звуків І" - 100 звучащих объектов, 4 вида упражнений.

Модуль “Світ звуків І” – 100 об’єктів, які звучать, 4 види вправ.

Модуль "Світ звуків ІІ" - 150 звучащих объектов, 2 вида упражнений

Модуль “Світ звуків ІІ” – 150 об’єктів, які звучать, 2 види вправ